Kryssningsprogram 13.-14.10.2023
Fredag 13.10.2023
-kl. 17.30 samling vid Sillink terminal. Vi tar del av de viktigaste nyheterna och går ombord på fartyget för att hitta våra hytter.
-Klockan 18.30 avgår fartyget och buffén öppnar för överätare. Ta med egna Mynthons för de som är
modiga nog att njuta av lite kranvin. Låt oss äta räkor som djävulen.
-20.00 Upphämtning av picknick från taxfreebutiken.
-20.10 Kabinfest som farbröder och tanter. Härifrån fri transfer till pianobar, nattklubb eller karaoke. Allsång på Skanse. Vissa kanske hittar en partner och slutar med att knulla i hytten. Att springa naken i hyttkorridor uppmuntras.
Lördag 14.10.2023
-8.00 Professionell morgon i Karmas hytt. OPM
-9.00 Frukost för dem som kan och vill
-11.00 Darrasbastu och lounging
-14.30 Samling på P-sidan av fartyget och njut av utsikten över världens vackraste skärgård. När vi lämnar TBT Island kommer de som har deltagit i vågspotting tidigare att kunna minnas och minnas om samma gamla historier
-16.00 Återresa till Åbo och vidare förbindelse
Detta var en beskrivning av en ganska typisk kryssning. Det beror helt och hållet på deltagarna vad som skrivs i historieböckerna. Jag är övertygad om att en kryssning med Toscana Puppet också kommer att vara rolig och aktivera skrattmusklerna. Går som i Strömsö. Själva skeppet är en usel design av folket i Rauma och det är jävligt tråkigt.
En exempelresa inklusive buffé och frukost kostar cirka 82 EUR.
Exklusive måltider, cirka 40 EUR i den dyraste hyttklassen. Du behöver inte äta ombord.
Vänligen anmäl er, om ett par veckor bör vi kunna boka resan. Julsäsongen är svår för oss och priserna blir knappast billigare. -> karri@live.com
Kärleksfullt, Karma
Risteilyohjelma 13.-14.10.2023
Perjantain 13.10.2023
-klo 17.30 kokoontuminen Sillinkin terminaaliin. Lätistään tärkeimmät kuulumiset ja siirrymme laivaan etsimään hyttejämme.
-18.30 laiva lähtee ja buffa aukeaa ylensyöjille. Omat Mynthonit mukaan niille rohkeille, jotka aikovat
nauttia hanaviiniä.
-20.00 eväiden noutaminen verovapaasta myymälästä. Tästä siirrymme laivan kannelle,
-20.10 Hyttibileet setämiesten ja tätinaisten tapaan. Täältä vapaa siirtyminen pianobaariin, yökerhoon tai karaokeen.
Lauantai 14.10.2023
-klo 8.00 Ammattilaisten aamu Karman hytissä. OPM
-9.00 Aamiainen kykeneville ja halukkaille
-11.00 Darrasauna ja oleskelua
-14.30 kokoonnumme aluksen P-puolella ja nautimme maailman kauneimman saariston maisemista.
Sivuuttaessamme TBT-saaren, ko. aaltobongauksiin ammoin osallistuneet pääsevät vielä kerran
fiilistelemään ja lätisemään samat vanhat jutut
-16.00 Paluu Turkuun ja jatkoviritykset
Tämä oli kuvaus melko tyypillisestä laivaristeilyn rungosta. Riippuu täysin osallistujista, että mitä historian kirjoihin kirjoitellaan. Uskon vahvasti, että Tuskaporukan kanssa laivaristeilykin on hauska ja naurulihaksia aktivoiva.
Esimerkkimatka sisältäen buffan ja aamiaisen maksaa noin 82 EUR.
Ilman ruokailuja noin 40 EUR kapisimmassa hyttiluokassa. Ei laivalla ole pakko syödä.
Laittakaa ilmoittautumisia, parin viikon sisään olisi syytä saada reissu varattua. Pikkujoulukausi painaa päälle ja hinnat tuskin halpenee. -> karri@live.com
Rakkaudella, Karma
--------------------------------
04 / 2023
Kirjoittelen tätä pääsiäsiviikolla ja se hieman paistaa tästä läpi. En voi olla huomaamatta pääsiäismunan ja laivaristeilyn yhtymäkohtia ja omien ajatusmallien vangiksi jäämistä. Nuorempana sitä ihaili koreaa yllätysmunaa ja odotti kiihkesti sitä pääsiäispäivää kun sen sai avata. Vanhemmiten olen huomannut, että se suklaa on lähinnä mauton, lisäaineista generoitu möhkäle. Ja se yllätyslelu on lähes rikollisen tarpeeton muovipaska, jota ei olisi koskaan tullut edes valmistaa. Saati kaivaa maasta öljyä sen valmistamiseen.
Laivareissuihin sisältyi samankaltaisia odotuksia. Varustamot suolsivat uusia, hienoja laivoja kilvan reiteilleen. Discoissa oli kirkkaat valot ja alkoholi/tupakki olivat verrattain edullisia. Joskus saattoi päästä käsikähmään jonkun neitosen kanssa. Tai ainakin joku tiesi jonkin, joka oli päässyt. Todellisuudessa usein kävi niin, että edullisen alkoholin siivittämä rynnäkkökänni laati käsikirjoituksen koko reissulle. Aamun yllätysmunasta paljastui rankka kankkunen, jota junnuvuosina ei vielä oikein osannut loiventaa. Tai sitten satiaisia.
Mutta mikä luonnonvoima saa kuitenkin vähintään kerran vuodessa lähtemään risteilylle?
Ensinnäkin, minä pidän laivoista. Sain kakarana viettää kesiä saaressa, jonka ohi kulki koko sataman laivaliikenne. Niitä oli pikkukillinä lystiä seurailla. Koltiaisena olen päässyt käymään eräänkin laivan komentosillalla ja saanut jopa vääntää telegrammista käskyjä konehuoneeseen. Aikuisiällä ajauduin tekemään työuraa laivojen parissa. Laivoissa on edelleen oma tunnelmansa. Hytissä suhiseva ilmastointi, suurien dieselmoottorien matalataajuinen värinä, kaupan hyllyssä rytmikkäästi kilisevät pullot. Buffan punaviini, jonka saa juomakelpoiseksi nauttimalla alkupaloiksi sinisen Mynthonin. Arvostan laivareissun järkähtämätöntä kiireettömyyttä. Se on selvä peli: kun astut laivaan, vietät siellä sen tietyn ajan, jonka se seilaa määräsatamiesi välillä. Ja parasta antia on myös se kakkospäivän viipyilevä aamu omassa hytissä, hyvässä seurassa harrastaen sitä tasoittelua, jota nuorempana ei osannut. Näistä aineksista ne laivareissut on nykyään tehty.
Tämä virolaisvarustamo on valikoitunut siksi, että sen ainoan linjalla olevan aluksen aikataulu on täydellinen. Lähtö illalla klo 18 aikaan ja pitkä ilta. Paluu seuraavana päivänä klo 16 aikoihin. Pääsee ajoissa kotiin. Näillä eväillä itse teen reissujani. Tuleeko joku mukaan?'
Karma
Comments